Co je to Erektilní dysfunkce?

Definice:  „Erektilní dysfunkce je částečná nebo úplná neschopnost udržet erekci penisu v dostatečné tuhosti a po dobu dostatečnou pro kvalitní pohlavní styk.“

Neplést s impotencí, což je pojem pro neplodnost.

K poruchám erekce dochází, když topořivá tělíska v penisu nejsou dostatečně naplněna krví. Vyskytuje se téměř u poloviny mužů po 50. roku života a nezřídka i dříve a to již mezi 25.-40. rokem. Problémy s erekcí má však alespoň dočasně po určitou dobu života většina mužů.

Jaké jsou Nejčastější příčiny erektilní dysfunkce?

Erektilní dysfunkce může být sdružena s dalším onemocněním, na to pamatujte a nepodceňujte vyšetření u lékaře. Erektilní dysfunkce můžeme rozdělit na psychogenní (20%) a strukturální (80%), případně na jejich kombinaci.

• Životní styl – deprese, stres a úzkost, nedostatek pohybu, nadváha a nezdravá životospráva, velké pracovní vytížení, kouření, nadměrné požívání alkoholu
  • Metabolické a systémové choroby – diabetes mellitus (cukrovka), rakovina prostaty a tlustého střeva, kardiovaskulární onemocnění, obezita, vysoká hladina cholesterolu, ateroskleróza, hypertenze (vysoký krevní tlak), alkoholismus, onemocnění štítné žlázy
  • Nervové onemocnění – roztroušená skleróza, poranění míchy, Parkinsonova choroba, epilepsie, Alzheimerova choroba
  • Úrazy – Peyronieho choroba, traumata v oblasti pánve a kostrče.
  • Psychické příčiny – problémy v práci, vysoké pracovní zatížení, špatná vztahová situace, stres, deprese, nedostatek spánku a relaxace...

Kdy vyhledat k lékaře? Co nejdříve!!!!!

Čím dříve se začnete léčit, tím dříve se stav upraví .

• Když máte problém v některé z těchto fází: schopnost dosažení erekce, dostatečné ztopoření, schopnost udržet erekci.
  • Když nepozorujete erekci při ranním probuzení.
  • Když nemůžete dosáhnout erekce při stimulaci.
  • Když nemůžete udržet erekci až do ejakulace nebo naopak pokud se erekce objeví až těsně před ejakulací.
  • Když nejde o jednorázové, ale o opakované selhání navíc ještě s poklesem libida.

Možnosti léčby jsou široké

V časném stádiu, pokud nejsou topořivá tělíska nenávratně poškozená, je léčba poměrně jednoduchá a rychlá. Můžete volit LÉKY, INTRAKAVERNÓZNÍ LÉČBU (injekční aplikace léků přímo do topořivých tělísek), VAKUOVÉ PUMPY, OPERATIVNÍ LÉČBU nebo RÁZOVOU VLNU.

Planární rázová vlna je jedním z nejmodernějších způsobů léčby

Proč? Posuďte sami. Planární rázová vlna je:

• neinvazivní
  • šetří trávicí systém
  • pozitivní účinky na regeneraci, prokrvení, podporu metabolismu topořivých těles penisu
  • nebolestivá aplikace

Nestyďte se o svém problému mluvit s lékařem, věnujte mu svoji pozornost, řešte problém erektilní dysfunkce včas. Uchovejte si delší zdraví i kvalitu života. Pokud už problém vznikne, nezavírejte před ním oči , netrapte se a ŘEŠTE HO. Možnosti v dnešní době jsou.